Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




søndag 19. september 2010

Noe nytt

Så var det strikkingen sin tur. Jeg er ferdig med “kjolen til lillesøster”. Den skal nå vaskes og knapper skal syes i. Den blir en gave nå i september, er litt spent på størrelsen. Bilder kommer etterhvert.

Jeg har begynnt på et nytt sjal, Clothilde. Denne har jeg sett på flere ganger på og igår bestemt jeg meg. Mønstret kom i hus, garn hadde jeg liggendes og så var det bare og sette igang. Jeg har vært inne hos we be knitty,hun har strikket en variant av denne sjal som jeg syns er så fin. Denne har Mirre Vire og strikket. Jeg har tenkt og gjør på denne måten og begynte så vidt igår,har derfor  ikke så mye og vise frem enda men her kommer et bilde.

014 Informasjon om garnet finnes her i et tidligere innlegg.

Som ni ser så blir det et høstsjal. Fargen er helt nydelig og garnet er tynnere en det jeg pleier og strikke i men jeg trur det blir bra.Spennende!

 

Medeas værld  skrev om dobbelstrikking på sin blogg. Dubbelstikkning har en egen side her. Har sett og hørt om det før men nå skal jeg undersøke denne siden litt meir. Hade vært artig og prøve.

Hva gjør jeg ellers? Sliter med photoshop, jeg har aldrig lært meg dette skikkelig. Jeg vil prøve og lag nytt bilde overst på  blogggen min. Bra at man da har en søster som man kan ringe og få hjelp av, bare dumt at jeg ikke klarer og huske ting. Må nok ta en tlf til, hmf.

 

2 kommentarer:

Guro sa...

Nydelige farger i dette garnet :-)
Klem

Gunilla Carlsson sa...

Lycka till med sjalen.Väntar på att få se så härliga höstfärger ute också.Jag håller på med min kofta , dumt nog stickade jag framstycket med knapphål först Ska pröva att sticka om själva framkanten på 6 m......annars blir det tätt mellan hålen längst upp, inte så snyggt.
Det gäller att tänka först!