Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




lørdag 25. september 2010

Kjole til lillesøster

Dette var et mønster jeg likte veldig godt. Mønstret er enkelt og følge og jeg liker det at når du er ferdig og strikke så er det ikke noen montering. Mottaker har fått den og jeg håper at den blir likt og brukt fremover. 

013

 

011 

Knappene som jeg brukte til kjolen er noen som jeg selv har kledd med stoff. Og lage knapper selv var artig, att de nå endelig blir brukt er ju kjempebra. Syns at de passet perfekt til denne kjolen.

Nå til litt informasjon om mønstret.

mønster: Kjole til lillesøster av Tora Frøseth.
strl: 18 mnd
pinne: 2 1/2
garn: Rauma,  Baby garn.  Farge B64.  Brukte  120 gram.

Var litt spent på om målan sku bli riktig da jeg atter en gang strikket noe i et annet garn en det som var angitt i mønstret. Da jeg var ferdig og målte såg jeg at det stemt eksakt etter mønstret.  JIPPI!

3 kommentarer:

Snertne sneller og små nøster sa...

Den var kjempefin i rød også :-) Herlige knapper! Jeg har prøvd meg på enkel knappetrekking uten den helt store suksessen - tror jeg hadde for glatt stoff.....kanskje jeg skal prøve igjen med bomullsstoff?? :-D

Ha ei fortsatt fin helg og klem fra Siv

Gry sa...

Å, den var kjempesøt!
Lillesøster blir nok veldig fornøyd!
Ha en flot søndag! : )

Tino sa...

Nydelig kjole i lekker farge.
Tenker det var en liten jente som ble fornøyd.

Ha en fin søndag videre,
Klem T