Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




tirsdag 28. september 2010

Ta tak i dine UFO….

…. på en strukturert men leken måte. Dette er noe Medeas Värld har begynnt med og som hun i sin tur har fått idèen av hos Maria. Dette er vel noe som de fleste strikkere sliter med, en kurv med UFerdigeprOsjekter. Selv har jeg ikke bare en kurv hm….

Da Maria vil ha orden på tingene sine så har hun satt opp noen regler som skal følges, disse adopterte jeg med en gang.

  • Som UFO räknar jag ALLA projekt startade innan idag.
  • Jag måste inte arbeta bara på detta projekt, men ge det lite omsorg vid varje tillfälle jag sätter mig ner hemma och handarbetar. Det skall vara roligt att vara med garn.
  • Jag kan välja att inte fortsätta med projektet, men då måste jag ge bort det, repa upp det eller något annat så att det inte finns kvar i UFOkorgen.
  • Jag måste inte göra klart projektet under vecka.
  • Veckans UFO får inte vara samma projekt 2 veckor i rad, men jag får givetvis jobba vidare på projektet parallellt med mitt nya veckans UFO.

Hver uke skal jeg vise frem mitt ukeUFO och på söndagen får vi se hva som skjedd.

Da jeg fra 1 Oktober skal prøve meg på mysteri socks så kan det hende at det blir litt mye på en gang. Men har jeg om så bare strikket 3 runder på en UFO en uke så har det tross allt gått fremover. Kanskje jeg får tatt opp noe og brukt garnet til noe annet eller gitt bort noe som jeg ikke blir og strikke meir på = rydding. Rydding er bra!

Jeg gir dette et førsøk, muligens at det for min del sku kalles for mnd UFO. Jeg trur at tar jeg nå tak i en UFO uansett om det blir hver uke eller hver mnd og presenterer dette her så blir det nok minsket litt i hvertfall for som Maria skriver så er det en god følelse når man blir ferdig med noe.

Noe annet som jeg er med på er Julegavealongen og der har det vært magert fra min side nå et tag. Jeg håper det slepper etterhvert for det er en bra idè. Jeg må skjerpe meg. En ferdig UFO kan kanskje i samme slengen bli et tilskudd til julegavealongen, det må vare lov!

3 kommentarer:

Snertne sneller og små nøster sa...

Ideen er god, men jeg er ikke så sikker på at jeg tør hive meg på noe sånn :-P Men jeg har tatt meg selv kraftig i nakken, og fasktisk fått unna en del UFO'er :-) Kanskje jeg kunne blitt med på noe sånn på nyåret - nå før jul blir det for travelt :-D

Ha en trivelig tirsdag og klem fra Siv

designofluna sa...

Jag har sänkt alla ordinarie priser på Lunafigurerna nu.
Kram Malin

duBedåre sa...

Veit du hva, nå fikk jeg en blanding av dårlig samvittighet og pågangsmot! Ideen er helt super, for hvor deilig er det vel ikke å få noe ferdig? Og dessuetn få frigjort plass og brukt deilig garn til noe? Samtidig som tanken på de uferdige prosjektene jeg har liggende gnager, jeg prøver liksom å late som om de ikke eksisterer... Struts med hode i sanda? Ja, gjerne det. Jeg skal jammen tenke litt på det der. For jeg har jo virkelig en genser liggende, som er mer genser enn ustrikka til og med! Burde jeg ikke gi den litt tid?

Liker bloggen din godt, legger deg på lista mi, jeg, så jeg kan følge deg og ufo'ene dine videre! (o: