Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




torsdag 23. september 2010

Mysterisocks 2010 - Socktober

Ny mysterisocks på Ravely starter nå 1 oktober.

Mysteriesokker har jeg prøvd før og førdelen med disse var att de blev ferdige, begge to. Jeg er fortsatt ikke blitt noen sokkestrikker men skal prøv meg på et nytt mysterie. Da det starter den 1 oktober så vet jeg ikke så mye om sokkene enda så vi får håpe jeg ikke gir opp ved første ledtråd.

Jeg har et garnnøsten liggendes, dokk ikke like ekslusive garn som jeg ser mange andre ( på ravely) skal bruke. Dette blir perfekt for sokker som blir strikkede i oktober da fargen ser ut som lyng. 

012

Garninformasjon:
Navn: AUSTERMANN, fashion and style. Step.
100 gram: 420 m.
Strikkefasthet: 30 m på 10 cm.
Pinne: 2 1/2 -  3
Innehold: 75% virgin wool , 25% nylon.
Med Alo Vera og Jojoba Øl.

Ettersom min mor og jeg kjøpte dette garn samtidlig i sommer så måtte jeg bare ta en tlf hjem for og høre om hun hade brukt garnet eller om hun hiv seg med på dette. Det er alltid greit og ha noen man kan ringe til hvis man står fast.

007

Ønsker dere en fortsatt fin torsdagskveld : 0)

3 kommentarer:

Snertne sneller og små nøster sa...

Høres spennende ut :-) Hvordan foregår det da? Får dere litt etter litt av oppskrifta eller? Gleder meg til å høre fortsettelsen ;-)

Ha en fin kveld og klem fra Siv

Efwa - Medea sa...

Ååh vilken fin färg på garnet. Nu ska jag titta på "mönstret" på ravelry.

Tino sa...

Så spennende, man får vel litt og litt av oppskriften?
Herlig farge på garnet.
Ønsker deg en fin helg,
Klem T