Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




onsdag 11. januar 2012

Waldorfsalat

I en blokk har jeg skrevet opp svigermors oppskrift på waldorfsalat, og dette er den absolut beste. Den har sin faste  plass på middagsbordet i julen.  Nå føler jeg at jeg kan si at dette kan jeg, det er andre året på rad at den har blitt godkjennt.

Det er like spennendes hvert år om jeg finner oppskriften, så nå har jeg bestemt meg for at jeg skal legg den ut her så jeg vet  hvor den befinner seg.

Waldorfsallat

2 epler i terning
2 ringer ananas
2 stilker selleri i biter
100 gr hodekål, finsnittes
100 gr druer, deles i to
1 dl grovhakkede valnøtter
1 dl majones
1dl kremfløte
4 tsk sitronsaft
2 tsk sukker
   

Jeg har fridag idag og skal nå kom igang med middagen. Men jeg har rukket å vært på trening og begynt med brødbakst. Har ikke fått startet på andre del av sokkene enda men har tenkt å se på det idag,neste del kommer redan om søndag.

Pernilla

Ingen kommentarer: