Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




fredag 20. januar 2012

Nå blir det Thermis på meg og

Thermis, ja det er et gammelt kjent navn blandt de fleste i strikkeverden. Nå etter laaang tid så har jeg bestemt meg for å prøve dette mønster jeg og. Mønstret ble kjøpt i høstes men har stått fint i en perm blandt mye annet.

Jeg strikker på mysteriesokkene  med pinne 2.5 og ett mønster som krever min oppmerksomhet hele tiden. Da kan det være godt å ta noen varv på et strikke der man ikke trenger å tenk så mye, og det med pinne 4.

IMG_5366

På Ravelry så er det registrert at det er strikket 1989 stk  Thermis og nå blir det snart en til. Det er et enkelt mønster og jeg har valgt å prøver det på Drops Merino extra fine og pinne 4 så får vi se hvordan dette ender. Mønstret kan man kjøpe her på Ravelry.

Pernilla

4 kommentarer:

Vibekes lille ullne sa...

Thermis er kjempefin så ikke rart at så mange har strikket den. Lykke til med din, den ser ut til å bli flott! :)

Malin sa...

Planera gärna in att sticka enkla mönster när vi kommer på besök. I alla fall så enkelt att du kan prata samtidigt! 😄

Synnøve sa...

Takk for hyggelig kommentar på bloggen min, nå fant jeg jo frem til deg og kan titte litt rundt her inne :) de 3 nøstene skal kanskje bli en babyvest, ei venninne av meg har en liten en i magen :)

Unknown sa...

Thermis er en flott hals, har strikket den jeg også, for leeenge siden! Ser du er godt igang med mysterisokkene..., de blir kjempeflotte!

Ønsker deg en fin uke!