Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




onsdag 14. juli 2010

Der var ferieturen i Sverige over.

I år blev det tidlig ferie og det er første året siden jeg flyttet til Norge at jeg har feiret svensk midsommer. Dette blev gjort ved kysten hos en av mine søstrer, der treffede vi allesammen i familien og hade en fin fin helg. God mat, jordbær, lek og dans rundt midsommerstangen. Her har jeg samlet litt bilder fra første delen av ferien.

midsommer 2010

Etter 3 uker i sol og varme i Sverige kom vi hjem hit til Norge, litt kallt. Vi har haft det sååå fint, heldige med været, treffet familien, slappet av og koset oss hele tiden. Vi har på 3 uker haft 1 dag med regn og den varmeste dagen var det 31 grader(det er litt mye for min smak).

Vi har farit på kors og tvers i Sveriges land og besøkt søsken her og der. Vi var en tur i Væstervik, min fødselsstad og litt av en pærle. Det var den rette plassen og feire min bursdag og det var likt vær som den dagen jeg kom til verden, sol og varme.

Vy över Västervik

Traff på en klassekamerat, vi hade ikke sett hverandre på mange mange år men kjent igjen hverandra det gjorde vi. Det må bare bety at vi holder oss veldig godt, ikke sant?!

***

Min mor er noen ganger med sin kjeramik på messa el marknader mm og en gang traff hun en dame som lagde noen utroligt søte og veldig spesielle hus. Etter å ha vært inne på hennes blogg så måtte vi bare ringe og høre om vi kunde komme til hennes butikk. Etter besøket så ville vi begynne med masse forskjellige ting, man blev så inspirert av og komme dit og se på allt. Jeg handlede givetvis noen ting.

Et Villa Villerkulla hus hade jeg bestemt meg på forkant at jeg ville ha, hun hade et i butikken og det var rosa, det blev med hjem. Jeg har og bestillt et hvitt med navnet Fagervika på da plassen der vi bor heter det. Et sydd hus og en skilt blev og med hjem. Er det ikke nydelig!

(jeg har lånt disse bildene hos søtt og nøtt da mine bilder ikke blir like fine.)

Både jeg og mamma blev sååå inspirert av allt det fine att vi for og kjøpte pensel og farge for å trene oss og skrive med pensel som Helen gjør. Dette var ikke så enkelt skal jeg si. Gå inn og se på bloggsiden hennes og bli inspirert, søtt og nøtt.

Min søster ringt hjem og fortalte att en snigel funnet veien inn i hagen deres, dette går ju ikke ann tenkte mamma og jeg. Inspirerte som vi var så lagde vi et skilt som vi håper at sniglene leser.

291

Jeg har mer og vise fra ferien min men det får bli i neste innlegg.

God sommer til dere alle!

2 kommentarer:

Stina sa...

Söta små hus.:-)
Oj, så kallt ni har det. Men det hade varit bra om det var lite kallare här också.

Kram Stina

Trine ;) sa...

Det høres ut som om dere har hatt en fin ferie! Og de husene var bare kjempesøte!

Ellers vil jeg takke for koselige kommentarer på matbloggen min! Ha en fortsatt fin sommer!

Trine ;)