Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




søndag 25. juli 2010

Turvær i helgen?

Med en rask sjekk på yr.no på fredagen så kunne vi se att det såg ut til at det skal bli fint vær i helgen, da blir det nok en tur.

Ventet med spenning på go’været som sku komme og passet da på og bruk ventetiden til litt bak av kladdmuffins og litt strikking av forskellige ting. 

Kladdmuffins fant jeg oppskrift på her hos Hannes lille verden.

Disse er veldig enkel og lage og såååå gode. Min sønn blev storfornøyd når han kom hjem og kjennt lukten i huset.

046

Kladdemuffins - 30 stk.

4 egg

6 dl sukker

4 ts vaniljesukker

8 ss kakao

3 dl hvetemel

200 g smør

Smelt smøret. Pisk eggene lett sammen og rør inn sukker. Tilsett deretter de øvrige ingrediensene. Rør godt til alt er blandet.

Muffinsformene fylles halvfulle med røre.

Stekes ved 225 grader i 8 minutter. Ikke vær fristet til å la det stå lenger, dette er nok.

***

 

Våknet på lørdagen til sol. Herlig, det blir tur!

Vi pakket og for over til Kjerringøy, idag sku det bli tur opp til ett vann og det med fiskestenger.

003 Det var ikke opp hit vi sku gå men åhh hva fint det er, måtte bare ta et bilde.

009 På turen opp såg vi denne litt mystiske figuren sitte og studere oss.

016Dette tre stod der som et kunstverk.

022 Oppe ved vannet.

 023Til tur hører bål.  Og bålkaffe skal visstnok være helt topp, selv er jeg bare tedrikker.

026 Vi fikk fisk men for og bli helt mett så blev det litt pølser og.

 

045

En herlig dag på Kjerringøy!

 

Ingen kommentarer: