Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




torsdag 22. juli 2010

Hva gjør man ……

….på sin første frionsdag etter ferien?                                                        Planen er klar men blir det noe gjort?

Jeg var inne og leste på bloggen ” TRINES MEKTIGE MATBLOGG” og fikk sånn lyst og bake noen kjeks hun hade oppskriften på. Kjeksen blev til og forsvant, mums! 

Tranebær og sjokolade hørtes godt ut men da det ikke fanns tranebær i hjemmet så blev det med bare sjokolade og dette til stor glede hos gutten i huset. Han var villigt med og bakte , kanskje han blir baker/kokk når han blir stor. 

kakebakekolasje

*** 

Litt brødbaking blev det og. Godt ferskt brød til kveldsmat.

 

Ringt og pratet med min mamma, der hjemme koser de seg fortsatt i sommertemperaturer på ferien sin. Vi har planen klar for neste gang vi treffes, da skal vi vekstfarge garn. Dette husker jeg fra da jeg var liten. Da vi for til bestemor og bestefar(der mine foreldrer bor nå) blev det noen ganger til att vi plukket diverse planter som vi hev oppi en stor gryte og kokte opp, etterpå oppi med garnet og røre rundt. Det blev mange fine garner.

Nå må jeg lage nøsten av mitt garnhespe så jeg kommer litt nærmere et nytt strikkeprosjekt.

Garnvinde eller nøstemaskin finnes ikke i dette huset, jeg har ikke trengt det før. Da tar man det man har.

001 Garnvinde…

013 Og det rosa til høyre i bilde – nøstemaskin.

Når min sønn senere kom og satt seg i stolen og fungerede som motor så gikk det litt fortere. Det er klart, jeg skjønner di som kjøper seg garnvinde og nøstemaskin, det er ju sikkert litt enklere en dette.

nøstenDa var det ferdig, klar til bruk.

 

2 kommentarer:

Snertne sneller og små nøster sa...

Det så ut til å være gode kjeks :-) Evnt kan man også bruke mannen sin som "hespetre" - tre bare garnet rundt armene deres mens de f.eks ser på tv, de trenger ikke merke det en gang;-)
Men må si at ideen din var også god :-D

Ha en fin dag og klem fra Siv

Det växer sa...

Vilken härlig garnvinda du har! :-) Fina färger var det också för den delen.
Ha det bäst!