Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




søndag 14. juni 2009

En fargerik dag


Idag har vi hunnet med en god del og enda er ikke dagen slutt.
Vi for til byen, der ble det en rask tur på bødøsjødagene så jeg fikk kjøpt meg noen blomster. Ikke så mye spennende for min del denne gangen men det ble litt.
Siden to vi en tur i marken før å finne noen orienteringsposter, dette er en topp måte å kom seg ut i naturen på.

Idag hade jeg bestemt at vi sku ha "fargerik fiskesuppe" til middag. Da er det bra at det er en man i huset som liker å fiske. Det betyr nemelig nedfrossen fin torskefile i frysen.




Fargerik fiskesuppe (4-6 porsj.)

1 rød paprika i biter
1 ss margarin
1 finhakket løk
2 knuste hviløksbåter
litt frisk, revet ingefærrot
1 ss hvetemel
1 ts malt ingefær
ca 1,4 l fiskekraft ( vann pluss terning)
2 store poteter i terninger
ca 400 g torsk eller annen hvit fisk
50 g maiskorn
1.5 fløte
salt og pepper
gressløk til pynt


Surr løk og hvitløk med ingefær noen minutter i margarin i en kjele til løken er blank. Strø på mel og ingefær og rør det godt inn.

Spe med fiskekraft under omrøring. Kok opp og tilsett potetbiter. La det koke 10 minutter til poteten er mør.

Tin eller halvtin fisken og tilsett fiskbiter og mais og la det trekke ca 5 minutter til fisken er gjennomkokt.

Tilsett paprikabitar. Rør in kremfløte, varm suppen opp og smak til.

Server suppen med klippet gressløk og flatbrød.


Smaklig måltid.




2 kommentarer:

Vibbedille sa...

Nammy!! Den suppa skal lagres!Både så og hørtes himmelsk ut! Elsker alt fra HAVET!!

Kos deg og ha en herlig uke :)

Klem Vibbedille :)

Hobbygåsa sa...

Hei og takk for hyggelig hilsen i bloggen min! Så mye flott du har laget, likte spesielt den sjokolade esken din :-) Og fiskesuppen høres jo nydelig ut, skulle ønske jeg hadde en som fisket til meg også - ingenting smaker som fersk fisk. Ha en fin uke!