Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




lørdag 6. juni 2009

Bursdagsgave

Berit ble 40 år den 2 Juni. Jeg for dit på besøk med en sølvgrå englemaskesjal hekklet i "Kitten mohairgarn" fra Sandnes. Jeg har givetvis glemt å ta bilde av denne sjalen. Jeg brukte litt over et nøsten og hekklekrok 3.5. Det går veldig raskt å hekkle denne og jeg skal ha meg ett selv tenkte jeg.
Jeg har hvert inne på sidene til Hanne og der fant jeg en idè til vennskapsbønner. Dette måtte jeg ju prøve. Heldig var jeg att Berit elsket mokkabønner.
Nå er kamerat vårres ødelagt men jeg har prøvd å ta bilde med telefon, ikke helt bra men man ser ihvertfall hva det er.

Jeg brettet ut esken til mokkabønnene og lagde en ny eske. Mye enklere en å pynte orginalesken.


Sånn pyntet jeg esken på utsiden.


På innsiden av lokket er det en oppskrift og over sjokoladen ligger det et kort.


Dette er oppskriften. Jeg har ikke prøvd det selv, så det må jeg gjør.



"Vitløksræker i mustig vinsås"
Dette er noe som min syster og hennes samboer lagd til oss i julen. Det er bare såå nydelig godt. Når vi i "syklubben" sku ha treff hos meg lagde jeg dette og Berit har hatt det mange ganger etter det. Man får ikke kjøpt en og en chili så det blir alltid noe igjen, derfor passer denne desserten bra, da får man brukt det opp. Her kommer oppskriften!


Hvitløksreker i mustig vinsås
(4 port)

1 kg reker
2 sjarlottenløker
2 hvitløksfedd
1 chilifrukt
1 sp olivolje
1 dl vin
1 dl matfløte
2 sp hakket basilike
salt

Gjør på denne måten:
1. Skal rekene. Hakk sjarlottenløk og hvitløk. Kjerne ut chilifrukten og hakke denne. Fres dette i olivenolje.
2. Tilsett vin og matfløte. Låt sausen puttre noen minutter. Legg i reker og basilika. Smak av med salt . Låt bli varm.
I oppskriften står det at det skal serveres med ris og grønnsaker men vi har alltid spist den til fersk båndspagetti. Det er så godt !!!!
Når jeg har lagd dette har jeg kjøpt reker på burk, det går utmerket. Det trenges ikke så mye som 1 kg da. Jeg tar oppi så mye som jeg synes ser passe ut.
Gutten min spiser kjøttdeig og spagetti og vi voksne tar denne varianten, litt variasjon må man ju ha.
Nå må jeg gjør ferdig "posen med det rare i". Vi skal på 2 X 40 års fest idag. Og di skal få hver sin pappirpose med litt av hvert i. Jeg skal ta bilde på allt og vise på bloggen min litt seinere.


Ha en fin helg allesammen!!


1 kommentar:

pepperkverna sa...

Så godt ut! Den må jeg prøve. Hege