Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




tirsdag 30. juni 2009

En ettermiddag i hagen

Nå har venninens mor sett sjalet og syns det var sååå fint, tar jeg emot bestilling?
Jeg sa ja til dette, et litet prosjekt til eller fra hva gjør vel det. Dette blir det tredje gråe sjalet.

Men hva med meg selv, skal ikke jeg få meg noe? Jeg har litt lyst å prøve meg på denne vest som Annepålandet har strikket, men i hvilken farge og i hvilket garn? Jeg må se om jeg finner oppskrift og garn imorgen.

Har nå kommet meg så langt at jeg bare har litt av monteringen igjen på "den mykeste myke jakken". Montering er ikke helt min greie så nå håper jeg virkelig at det blir bra.
Fant frem en oppskrift på tubesokker på garnstudio som jeg nå og har begynnt på. Det blir enten til den ene eller den andre babyen som skal komme. Den første babyen sku ha sett dagens lys lørdag som var, men ikke tale om. Gutten, som det hvisst nok skal være, virker ha det allt for bra inne i magen.
En veninne på arbeid har jeg fått til å begynne på sokkene brainless samtidlig med meg, dvs hun har tjyvstartet, tenkte dette kunne vare greit før da har jeg noen å spørr hvis jeg blir ståendes fast. Det at de heter brainless trur jeg nemelig ikke hjelper meg, jeg kommer sikkert å støte på noen jeg ikke skjønner.

Imorgen skal jeg ha en strikketreff hjemme hos meg i hagen med noen strikkeglade damer fra jobb. Planen var å sitte ute i sommerkvelden og strikke men hvis værmeldinen slår til så må vi nok trekke inn i stua. Ja, ja, strikking skal det nu bli uansett vær.

Mine vallmuer som jeg sådd av frø fra mine foreldrers hage hjemme i Sverige, bak ser vi den velduftende kaprifolen klattre oppover.


I hagen min ikke bare ser man at det er sommer men du kjenner det lang vei på duftene. Kaprifolens litt vanillielike duft blandes med rosenbuskenes friske romantiske.

Jeg sitter på altan å drar inn duftene samtidlig som jeg strikker, hør på lydbok og ser på utsikten over sjøen.

Imorgen er det min etterlengtede fridag og jeg håper virkelig at værmeldingen kan endrer seg til det bedre.



1 kommentar:

Tino sa...

Det hørtes så deilig ut med lydbok, strikketøy, og DEN utsikten. Ha en fin dag :)