Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




mandag 23. august 2010

Hobbyprat om reservedeler og annet

Her skjer det ikke mye nytt. Jeg holder på med de samme prosjektene som i forrige innlegg. Det har nå blitt 10 nye ruter i heklingen. Dvs tilsammen 20 stk.

Kommen litt lenger på “kjole til lillesøster” har jeg og. Jeg skjemmes for og si det men jeg klarte alltså det store og strikke feil på kjolen. Det endte opp med att jeg begynnt helt på nytt. Kjedelig, men det kan jeg bare ha når jeg av en eller annen grunn finner ut att jeg skal hoppe over et økningsvarv i de repitisjonene jeg sku strikke.

Ellers så må jeg bare si GRATULERER til alle de gale strikkende folkan som klarte og sette verdensrekord i strikking i helgen. Vil du lese meir om dette så besøk Vibedille på bloggen Tante gal.

Så kommer vi til avsnittet om reservedeler. Det  er mange som har et ekstra hode hjemme men jeg har ikke sett noen som har ekstra føtter. Min mor kom over et stativ med føtter etter at det blev solgt unna noen ting fra en gammel butikk. To av disse føtterne blev med meg hjem. Nå er di vasket og ser rene og pene ut, ja mine ser vel helt ok ut di og. Men og stå så høyt på tå det klarer jeg ikke.

003

Her er mine + reservene. Da jeg har ont under høyre fot så lurer jeg på om jeg skal ta den ene i bruk. Hi hi. 

Hvor mye disse blir brukt gjenstår og se ettersom jeg ikke er så rask med sokkestrikking. Men det blir et artig innslag i min hylle i  hobbykroken, som jeg forhåpentligvis får en eller annen gang i fremtiden.  Har nå endelig bestemt dato til IKEA tur så vi får se hva vi får med oss hjem derfra. Nå vil jeg gjerne ha et reservehode og, det kan nok trenges så jeg ikke strikker feil igjen. Får kanskje skaffe meg et fra panduro.

2 kommentarer:

Snertne sneller og små nøster sa...

Jeg skal begynne på "kjolen til lillesøster" - ei venninne av meg skal ha baby :-) Tenkte jeg skulle bruke Alpakka jeg - hvordan blir det, tror du?

Stilige føtter :-D Jeg har et glasshode jeg ;-)

Du ligger i bloggrullen min, men jeg ser at jeg ikke har lagt meg til her - så det gjør jeg nå :-))

Ha en flott kveld og klem fra Siv

PS Gleder meg til å se hobbyrommet ditt når du får det :-D

Muffin sa...

Jeg har en reservehånd, den bruker jeg til å lure folk med :) (Goddag-goddag... hyyyl)