Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




søndag 1. august 2010

Chocolate chip cookies

Da jeg var innom Fru Dahl så kjøpte jeg to glasskrukker til kjeks og da måtte jeg bake litt. Jeg har bakt kjeks igjen men etter en ny oppskrift.

 

kjeks 2

Chocolate chip cookies

1.  
280 gram hvetemel
1 tsk bakepulver
1 tsk salt
1 tsk vailjesukker
   
2.  
230 gram margarin
170 gram sukker (røres hvit)
170 gram brunt sukker (tilsettes)

Blande 1 & 2 sammen  godt.

Tilsett:  
2 egg
2 plater grovhakket kokesjokolade

Settes med skje på bakepappir. De sider ganske mye utover, så ha god plass imellom.

Stekes på 200 grader i ca 6 minutter.

 

2 kommentarer:

Petrinetrollmor sa...

De cookiesene såg fortreffelig ut ! Og eg er sikker på at det er mange som har fått kluter av deg er svært så fornøyde. Eg gir gjerne bort kluter etterkvart som eg strikker dei, og det er min kjære glad for. For nå er kjøkkenskuffa overfylt til randen.

Ha en fin sommer vidare med kluter og cookies !

Vibeke sa...

Nam! Det så godt ut! Tusen takk for utrolig hyggelig kommentar på bloggen min :) Ønsker deg en flott mandag videre :)