Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




søndag 8. august 2010

African Flower

Har nok og hold på med men det er alltid artig og prøv noe nytt.

Jeg har vært innom noen, for meg, nye fine bloggsider min inspiration og Heidi Bearser. Her var det mye fint bla denne heklede African Flower. Dere som er innom her og leser veit att jeg ikke hekler så mye, men jeg vil. Nå har jeg kjøpt en ny fin bok som dere ser i mitt forrige innlegg. Den er full med fine mønster men det var givetvis på bloggen jeg fant det som jeg ville prøve ut først. Med hjelp fra tutorial fra, min inspiration her og Heidi Bears her så kom jeg meg igjennom min første African Flower.

 african flower

Jeg var så ivrig att komme i mål at jeg glemte helt av garnendene under selve heklingen, det blev noen tråder og feste etterpå.

Jeg brukte meg av det bomullsgarn jeg hade hjemme, mandarin petit og brukte heklenål 3.0 (grønn og brun).  Nå er det ihvertfall gjort, ikke helt bent og pent men ferdig. Nå må jeg ta avgjørelsen om jeg skal handle inn garn og begynn og hekle noen heksagonruter som jeg kan sy/hekle sammen til ett eller annet til slut. Har lyst men da blir jeg kanskje og velg et annet garn med litt glans i trur jeg. 

Jeg måtte prøv med ett annet garn og, Gjestal 8/4 Baby Bomull (Blå,gul og rød). Jeg lurer på om ikke dette garnet egner seg bedre hvis man skal lag en veske (som jeg trur jeg skal gjøre).  Gå in og  se på en av de fine veskene som min inspiration har lagd.

 

7 kommentarer:

Gunilla Carlsson sa...

Vilka fina blommor.Lycka till!

Unknown sa...

Hei..., det var en kjmpeflott afrikansk blomst!
Anbefaler BomullSport fra Gjestdal, det er aller beste heklegarnet. Det blir så fast og stødig..., også deler ikke tråden seg mens man hekler.

ha en fin dag, og lykke til med heklingen... :O)

Vibeke sa...

Så flotte de ble! Og veldig hyggelig at du vil være med på min give-away! Ønsker deg en flott tirsdagskveld :)

Gry sa...

Takk for koselig kommentar!
Din afrikanske blomst ble flott!
Spennede å prøve noe nytt.
: )

Snertne sneller og små nøster sa...

Den ble fin, og så er du i gang :-D Anbefaler å feste tråder etterhvert, for det er så utrolig kjedelig å sitte med alle trådene tilslutt.

Ha en flott kveld og klem fra Siv :-)

Malin sa...

Vad fina blommor! Nu har vi köpt oss en ny säng, så självklart ska man då ha ett fint överkast. Fast det är klart, det kanske är lite väl att börja med att virka ett överkast. Jag har ju inte virkat så mycket. Hörs!

Det växer sa...

Dom där blommorna är verkligen superfina.