Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




onsdag 3. februar 2010

Solen er her og mysteriet er løst.

Da var Januar sine mysteriesokker ferdige. De sitter perfekt på foten og jeg syns de blev ganske så bra. Er ikke sikker på at perler på sokker var helt min greie, men da har jeg prøvd det og.  Jeg har ikke strikket mange sokker/lester i mitt liv men dette er første gangen jeg har et par ferdig samtidlig. Fra nå av skal jeg alltid legg opp til begge og strikke på omganger. Det er ju så kjedelig å strikke en sokk ferdig og vite at nå må man gjøre akkurat det samme igjen, syns jeg i hvertfall.

004 006

Jeg har nå prøvd, for meg, en ny måte å avmaske/sy sammen tåen på, det heter “Kitcheners stich”.  Jeg søkte på youtube og fant en bra forklaring om hvordan dette gjøres. Youtube har reddet meg mange ganger da jeg ikke skjønt meg på den engelske oppskriften. 

Jeg har nå begynnt på et par selbuvotter for julegavealongen – februar så får vi se om det blir noe meir.

 

solen 2010Så er solen endelig kommen hit, den sku ha vist seg den 29 januar men da var det dålig vær så den ventet til søndag. Det er så godt med de første strålene man ser gjennom de utrolig skittne  vinduene .

 

Jeg har funnet  en ny blogg med nydelige vintage bilder  som man kan bruke seg av Salige Lavendel.

Ha en fortsatt fin fin dag!

 

6 kommentarer:

Kari sa...

Hei.

Ville bare stikke innom og takke for en kjempehyggelig hilsen i bloggen min. :)

Utrolig lekre sokker du har strikket, det er noe jeg ikke er god på så jeg er kjempeimponert over de som får til sokker med hæler og alt!

Ha en fin kveld!

Hobbygåsa sa...

Så flotte sokker, lekker farge! Å se solen er herlig ja, gudsjelov kan vi se den hele vinteren her jeg bor.

Hanne sa...

Kjempefine sokker! Ja, YouTube kan virkelig være redningen når ord ikke strekker til. Man finner jo ALT MULIG der ute. Verden er full av hjelpsomme mennesker som vil dele, og det er så herlig.

Takk for link til vintagebilder.

Pludrehanneklem

FruHellstrøm sa...

Hei på deg :)
Så koselig at du tittet innom min blogg :)
Og ville bli med på min give away :)
Kjempe koselig blogg du også har :)
Vil gjerne titte innom igjen, så jeg legger meg som følger :)

Så gode de sokkene så ut:) Tenker de er deilige å ha på i disse kalde vinter dager.. brrr...

Det må jo ha vært fantastisk å se solen igjen for dere da :)

Ha en nydelig kveld.
Klem Tina

FruHellstrøm sa...

Eller... hmm. finner ingen følger boks hos deg:)

Men titter nok innom igjen :)
Klem Tina

Marianne sa...

Hei du!
Det blei jo kjempe fine sokka. Du får ha ei riktig god helg. Håpa være hold sæ, kaldt men fantastisk solskinn. :-)

Klem Marianne