Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




torsdag 12. april 2012

En UFO ble ferdig i påsken

Jeg trudde jeg sku ha så mye tid og ork til å strikke i påsken. Været hva ikke det beste, mye snøbyger og solen kunne vært fremme meir men ute det hva vi, og skiturer ble det. Det hva nok all den friske fjelluften som gjorde at når kvelden kom hva det ikke sjanse til å sett seg å strikke så mye, relativt tidlig i seng hver dag. Jeg fikk dokk strikket ferdig et par sokker som legat allt for lenge. Når jeg ser nærmere på det så har de faktisk legat et helt år, huuu. Jeg har gitt de navnet Pippi`s langstrumpe.

097

 

100

Syns at det ble riktig fint ved hælen, her pleier jeg alltid å slite.

 

oppskrift: Det er strikket etter sokkeskolen til Annepålandet.
Innledende runde.
Del1: vrangborden
Del2: hælen 
Del3: foten
Del4: tåa
pinne: 2 1/2
garn: Sandnes, fantasy strømpegarn.  farge: 4100.
Til sokkene brukte jeg 76 gram.
notat: Jeg valgte å fortsette med ribbestrikk hele veien rundt.  Minskningen, på 8 masker,  ble utført bak på sokken på pinne 1 og 4 ved å  strikket sammen  2 vr i ribbestrikkingen. Maskeantallet er da 34 frem på sokken og 30 bak.

 

Pernilla

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hælen ble kjempefin!
Sokkene også :-)

Snertne sneller og små nøster sa...

Veldig fine sokker, og hælen ble jo knallfin :-))Lekker farge!

Ha det godt - klem Siv

Bitt@mi sa...

Så mye fint du har laget! Kattevotter, Thermis og sokker, og sikkert enda mere som jeg ikke husker når jeg skulle skrive innlegg. Fine bilder også, ser at dere har hatt ei flott påske:)
Ønsker deg ei fin uke videre!

Gry sa...

Så flotte strømper du har strikket!
Har du fått vår der ute ved kysten?
Her innlands er det ennå masse snø.. Ønsker deg en vakker vår! Klem : )