Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




fredag 29. april 2011

Sokkeinnlegg

Her har det vær stille en stund nå, det betyr at jeg er litt opptatt av strikking igjen. Påsken er over men den blev ikke så som jeg hade planlagt. Jeg så for meg lange fine skiturer og masse strikking men med betennelsen i skulder så var ikke dette tillatt, jeg har vært en aning rastløs men nå er jeg igang igjen.

Sulten på strikking så hev jeg meg med på mysteriesokk strikking på Hobbyboden. Det er Meisebo, eller Bittemi som hun heter i Hobbyboden som har startet dette. Vi har til nå fått en clue og venter nå spennt på clue 2 som skal komme tirsdag i neste uke. Jeg tok av noe garn som jeg hade hjemme og da blev det et mørkgrått garn fra REGIA. Litt kjedelig farge men det var det jeg hade.

fikset strikk

♥♥♥

Meisebo/Bittemi har og lagd et mønster på sine sokker “Just perfectly” og hade behov for litt teststrikking på disse. Jeg hev meg på, første gang jeg er teststrikkere og dette gav meirsmak. Oppskriften på disse blir etterhvert lagt ut til gratis utprinting, her, på Ravely. Dette er en enkel sokk men med det lille ekstra. Gå inn og se på sokkene i hennes siste inlegg på bloggen her. Hun har og flere fine mønster på Ravely, en flink dame.

IMG_2003        IMG_2008

♥♥♥

Samtidlig med disse sokkene så strikker jeg et par etter annepålandet sin strikkeskole, så her skal jeg ikke fryse om føttene. Dette er en grunnleggendes gjennomgang av noen teknikker som hun bruker, greit hvis man ikke er en sokkestrikker, du finner det her.

IMG_1976

IMG_1989

♥♥♥

Det kan nå kanskje se ut til at jeg har forstått at dette faktisk kan være artig, sokkestrikking. Jeg ønsker at jeg kunne få inn mye av dette i autopilot, bare kunne ta opp og strikke et par sokkar uten mønster fremfor meg. Trenger nok litt meir tid før dette skjer men hvem veit, kanskje jeg blir en sokkestrikkendes gammel dame/ bestemor tilslutt.

Hvis de første sokkene blir strikket i en litt kjedelig grå så trur jeg de andre sokkene veier opp for dette. 

 

7 kommentarer:

Tebasile sa...

Så flotte sokker du har strikket.
Veldig spennende med sokkemysteriet, jeg venter spent på clue nummer to.
Ønsker deg en fin helg.

Snertne sneller og små nøster sa...

Det er så mye artige sokkemønstre - og det er jo i grunnen helt greit å strikke sokker :-)

God helg - klem Siv

Vibekes lille ullne sa...

Her blir det mye fine sokker! Det kan vel aldri bli for mange av dem. Jeg vet ikke altså, har bare ett par foreløpig, men er også med på mysteriesokkene til Bittami. Spennende! :)

God helg! :)

Felisi sa...

Fine sokker du strikker! Det er morsomt med sokkestrikk, men av og til skulle jeg ønske jeg ikke måtte strikke to stykker... ;)

Petrinetrollmor sa...

Så masse flott du strikker på ! Blir spennande å sjå kva det ender opp med. Sprek farge på strømpa di.

Tusen takk for koselig kommentar, Pillan ! Alltid kjekt å høre fra deg:)

Klem til deg:)

Uhooi sa...

good work, creative and unique,,,

Uhooi.blogspot.com

Unknown sa...

Hei!
Skulle ønske jeg var litt flinkereil å strikke sokker..., det er så mange flotte mønstre der ute! har faktisk tenkt å gå annepålandet sin sokkerskole jeg også!

Syns sokkene dine er kjempeflotte, tror de grå blir langt fra kjedelige. Grått er en veldig anvendlig farge!

Go'helg!