Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




fredag 18. desember 2009

Røkt laks til middag

Vi har fått røkt laks i julegave fra jobb i år, igjen. Man sku tru at de vet att det er noe blandt det beste jeg veit. Laksen må smakes på med en gang jeg kan ikke vente til jul. Det blev kveldsmat med laks og eggerøre igår. Idag så blev det røkt laks med pasta til middag. Det er bare så godt, dette må prøves.

Dette fikk jeg smake då jeg var på besøk hos en veninne og nå har jeg skaffet meg oppskriften.

 

004

Pastasaus med laks

Ingredienser

1 liten purre, eller en ½ stor                                                                            2 røde paprika                                                                                                       25 gram smør                                                                                                          1 ts karri                                                                                                                    1 ts paprika                                                                                                               1 pk kremfløte                                                                                                         1 ss tomatpurre                                                                                                       200 gram røkt laks

 

FREMGANGSMÅTE:

Purre og paprika skjæres i biter

Smør smeltes i kasserolle. Tilsett karri og paprika (krydder).     Fres opp og ha i grønnsakene – ristes..                                              Tilsett kremfløte og tomatpurrè.

La det trekke i 10 minutter.                                                                            Ta kasserollen av varmen og ha i laksen (biter a 1,5 x 3 cm)

Smak til med salt og pepper.

Serveres med nykokt båndpasta.

Smaklig måltid!

 

Jeg har og begynnt med litt julegodis men kommer tillbake til dette imorgen.

Da ønsker jeg alle en fin helg!

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei.Så deilig mat.Såg virkelig godt ut.Vil ønske deg og dine en riktig fin Jul.Bodil..