Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




torsdag 31. mars 2011

Ikke helt som jeg tenkt meg

Idag sku jeg ha et innlegg om min ferdige sjal til julegavesammstrikken-2011 for Mars, og de nye sokkene jeg har begynnt på. Nå må dette nok vente litt, var hos legen onsdag og fikk en kortisonsprøyte pga betennelse i slimpose i høyre skulder, sykemelding i 1 mnd og beskjed om og holde meg i ro. Da må jeg bare innse at det ikke blir strikking på meg på en stund fremover.  Jeg som bare har 6 pinner igjen til ferdig sjal, ja ja, må bite det i meg. Det blir nok ikke så mye blogginnlegg på meg heller, kjenner att det ikke er det beste.

Hva gjør da en strikkegal dame hvis hun ikke får strikke?? Får panikk??

Jeg satte meg ned og tenkte  på ting jeg kunne finne på.

bøker 

Jeg kan  lese, kanskje jeg blir ferdig med boken jeg leser nå, “Den siste pasienten” av P.D.James. Og som dere ser så har jeg mange bøker på vent og den neste som står for tur er “Potensgiverne” av Karin Brunk Holmqvist.

Få en orden i alle mine permer med strikkemønster, det er og noe jeg kan kose meg med. Ok, jeg skal holde meg unna strikking nå men drømme og rydde  kan man ju alltids gjøre.  Oj, hva mye utprintede mønster jeg har.

Det jeg egentlig hade haft som plan nå var dette med sokkestrikking.  annepålandet har startet opp med en liten sokkeskole. Her skal hun ta oss igjennom oppskriften på sine yndlingssokker med forsterket hæl, kilehælfelling og stjernetå. Sokker er alltid noe man trenger og dette ville jeg bli med på. Jeg har ikke kommen meg så langt at jeg har prøvd forsterket hæl, tross att jeg har fått det forklart fra annepålandet her, en gang før.

Jeg startet med en gang jeg såg at første del var lagt ut på  bloggen. Jeg prøver denne gang et garn fra Sandnes som heter Fantasy. Jeg har valgt et  fyrverkeri av en rosafarge som har litt inslag av lilla og aprikos, herligt!

vårfarger

Som dere sikkert har sett så har de siste garnkjøpen vært i skarpe farger. Lengter etter våren, ja.

 

Nå må dette bare ligg litt på vent, men jeg håper behandlingen hjelper så jeg kommer fort igang med både jobb og strikking igjen.

 

page 1

 

3 kommentarer:

Siri @ Strikk og tøys sa...

Riktig god bedring! Det høres ikke godt ut. Men du ser positivt på situasjonen - det er godt. Tenk så mye fint du kan planlegge å lage :-D

Snertne sneller og små nøster sa...

Uff da! Viktig å holde seg i ro da ja. Ser ut som om du har nok å finne på allikevel :-) Gleder meg til masse spennende bokanmeldelser fra denne kanten i tiden som kommer ;-)

Riktig god helg - klem Siv

ANNEPÅLANDET sa...

Oj da, en sånn betennelse hadde jeg også en gang. En fysioterapeut jeg kjenner sa at det gikk over av seg selv, og at jeg bare måtte ta tiden til hjelp. Og det gikk jo over etter hvert - men det tok laaang tid. Sikkert fornuftig å få en sprøyte slik du har fått, da blir det sikkert fortere bra.

Det røde Fantasy-garnet strikker jeg også av! Strømper etter impulsmetoden - vet ikke helt når de blir ferdige. Garnet er nytt - det virker veldig ok, og fine farger!

Ønsker deg virkelig god bedring - håper det blir raskt bedre!