Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




onsdag 9. juni 2010

Litt strikkeforklaring

Noen ganger virker det som om alle som strikker har begynnt karriæren sin med og lære seg strikke sokker. Det er ikke tilfellet for meg. Jeg avundes alle som når de ser att det mangler sokker i skuffen bare tar pinner  og garn og setter igang, ferdig. Det er som og høre svigermor når hun skal fortelle hvordan hun baker sitt hjemmebakte brød (mannen i huset elsker dette, men det er for meg  vanskelig og gjenskape). Ta litt av det …. og sånn passe der …… Det finnes ikke noe bedre en hjemmelagde sokker eller for den delen hjemmelagd brød. Bloggerne strikker etter en oppskrift for å få til  selve mønstret men når det kommer til hælen og tåfellingen så står det ofte  att der har de strikket sin vanlige hæl og valgt tåfelling ditt eller datt.

Annepålandet hade et innlegg om sine siste sokker der det stod at hun strikket med forsterket hæl og såle. Jeg måtte bare spørr henne om dette da jeg ikke ante hvordan dette gjøres. Og er hun ikke grei! Damen lager et eget inlegg om hvordan dette gjøres. Nå skjønner jeg det, neste gang jeg skal strikke sokker blir det med denne finurlige løsningen.

Tusen takk Anne!

 

Ingen kommentarer: