Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




lørdag 10. april 2010

Bomullsgarn…….

…har jeg en god del av i mitt garnlager.

Jeg setter meg og tenker over hva jeg har lagd i bomullsgarn og det er ikke mye. Jeg har haft mange planer og påbegynnte prosjekt men ikke kommen i mål. Kanskje jeg skal prøve og endre på dette, det trenger ikke å vare noen store ting. Hva kan jeg lag for noe ? Etter å ha sett meg litt rundt i mine samlede oppskrifter og sett meg om i mange blogger så har jeg noen  forslag.

Kjøkkenkluter, det finner du flere fine oppskrifter på hos banglamarie. Jeg  har begynt å ta av mitt bomullslager til dette. Jeg trur jeg må skaffe meg sånne fine merkebånd, det pynter opp litt.

Tørkehåndkle, disse syns jeg var så fine og det er virkelig noe jeg trenger på kjøkkenet mitt. Oppskriften fant jeg inne hos Olavas verden hennes egen variant av denne.

Grytekluter er givetvis en bra ting. Jeg trenger nye og det er ju en så bra venninegave. Jeg tenker først og fremst på heklede grytekluter men det er ikke min sterke side. En som lager nydelige heklede grytekluter er Annepålandet, se her. Hun har nå en konkuranse der man kan vinne grytekluter, bli med på dette! Strikkede grytekluter, der har jeg funnet oppskrifter jeg kan tenk meg ,en fant jeg hos  Lena`s Knits and Pieces, dette gammle mønster har jeg prøvd på tidligere og gryteklutene blir kjempebra.

Moment har strikket grytekluter på rundpinne hvilket jeg synes var en topp idè.

Nåleputene som jeg fannt oppskrift på hos vibbedille er et litet søtt  prosjekt .

Hekle noen små blomster i forskjellige varianter. Disse kan man bruke til pynt på kort, strikkede eller sydde ting. Bruksområdet er stort, bare å sette igang. Her finnes det mange beskrivelser på blogger og jeg har noen bøker hjemme så det mangler ikke på det.

Glassbrikker, jeg vant noen i en konkuranse hos Annepålandet ilag med noen nøsten med bomull i spreke farger og annet smått og godt. Nå har jeg mine sikkret men dette er og en bra gave.007

Amigurumisar, de finnes så mange søte figurer. Jeg har og noen mønster på søte strikkede figurer.Jeg har begynnt på en strikket skildpadde, kanskje jeg kan gjøre denne ferdig. Hvis jeg vil hekle noen figurer med litt hjelp fra en som kan så pleier ulliga gulliga saker ha trinn for trinn i hekling.

Etter en diskusjon med meg selv ser det ut til at jeg kanskje har en plan for bomullsgarnet mitt, jeg har i hvertfall kommen frem til mange forslag hvis jeg får si det selv.  Da er det bare å hive seg rundt å se hva jeg får gjort.

 

3 kommentarer:

Muffin sa...

Ja men da henger jeg litt rundt her og venter på resultatet! Lykke til!

Hobbygåsa sa...

Mange gode idèer til bruk av bomullsgarn her ja, venter spent på hva du lager jeg! Når sommeren kommer mååå jeg bare dykke i bomullsgarnlageret mitt - herlig sommmerfølelse :-)

Marianne sa...

Har flere ideer til dæ hvis du vill ha. Har jo kjøpt boka om blomster, som kan strikkes og hekles av bomull og ullgarn. Kan ta den med på jobb en dag, hvis du vill. Ps! Ha en produktiv fridag i morra.