Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




onsdag 14. april 2010

Fridag……en tur til byen

Jeg hade planen klar igår men det var ikke planlagt at jeg idag sku våkne med tett nese og ont i halsen. Planen var å ta en tur til byen. Mannen i huset har bursdag i neste uke og da skal kaker forberedes og gaver handles inn.

Forrige onsdag var jeg til MR og dette er ikke noe av det beste jeg veit. Ligge helt i ro i nærmere en time og hør på den bankingen. Etter at jeg var ferdig syntes jeg att nå kunne jeg unne meg noe. Jeg travet avgårde til Charlotte gaver & interiør i Bodø for å kjøpe meg en kopp fra Greengate. Jeg har lenge sett på disse og haft så lyst på en. Sagt så gjort, inn i butikken og ut kom jeg med ………. ingenting. De finnes ikke bare et mønster på disse koppene , helt plutselig blev det så vanskelig og velge, alle var fine.

Idag gjorde jeg et nytt forsøk for jeg syns fortsatt jeg kunne unne meg noe. Jeg hade nå egentlig bestemt meg for den røde med hvite prikker. Jeg kom ut med to kopper og to skjeer. Ja sånn kan det gå. 015

Som dere ser så blev det litt meir med prikker på. Jeg var en tur innom Kremmerhuset og kjøpte disse båndene. Det kan jeg bruke til mye, feks kort. Har en liten plan.

Så hvar det den vanlige handlingen for en husmor , mat og rengjøringsprodukter 40%, løp og kjøp.

Gave til mannen blev ordnet.

Sist men ikke minst så kjøpte jeg med meg to blader hjem. Nå skal jeg kose meg med MAT magasinet og Ett trykk i kveld.

● ● ●

Nå over til noe jeg prøvd for første gang, knapper. Jeg har blidd inspirert av HILDES – STRIKKE – HEKLERI – HURRA! som jeg vant en fin premie hos tidligere i år. Hun lager sine egne knapper.

[0043.jpg]

Det var ikke enkelt og finne stoffer med smått mønster på som passer til dette men dette er det jeg gjort til nå. De største knappene er 29 mm og de kan jeg tenke meg går ann å bruke til pynt på feks lue, hals eller tøffer. De små er 11 mm og med det stoffet jeg har brukt kan det passe til en liten strikket kjole. Dette blir jeg å gjøre flere ganger. Knappene ligger her på en kjøkkenklut som snart er ferdig. 030033

Hvordan det skal gå med strikking nå fremover er jeg litt usikker på. En seneknute som er opperert bort en gang er nå kommen tilbake på høyrehånden min og er nå begynnt å bli irritert og vond. Jeg må finne på noen alternative hobbyer en tid fremover trur jeg. Håper på at det går over.

3 kommentarer:

Gunilla Carlsson sa...

Oh, vilka söta knappar!!!

Malin sa...

Åh (skriker högt) det var det gulligaste jag sett i knappväg!!!

Knitgirl sa...

Byturer er som balsam for sjelen noen ganger...Veldig søt kopp og så er du jammen flink som klarer lage slike knapper selv...God helg!