Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




onsdag 5. november 2014

Sokkdilla eller ikke?

I forrige inlegg nevnte jeg at jeg har mange sokkar/lester på gang. Jeg måtte ta en liten opptelling.  Resultatet ser dere her…

 

sokkeufo

 

….. hele 11 stk. De fleste sokkene virker stoppe opp rundt hælen, jeg liker ikke og strikke hæl. Jeg forstår ikke hvorfor jeg aldrig kan bli ferdig med ting. Nå skal jeg prøv,og få ferdig noen av alle disse sokkene jeg har.

Det er en salig blandning, her finnes sokkemysterier, noen vanlige raggsokker, noen med veldig fine mønster, ensfargede og flerfarget, engelske mønster og norske mønster.  Alle vil jeg avslutte, så sånn skal det bli.

Den jeg gruer meg mest for, er denne. Det er for at jeg syns den var vanskelig når jeg startet. Den var på engelsk og den er strikket fra tåen og opp som jeg aldrig hadde prøvd tidligere. Nå er det kjempelengesiden denne blev startet opp, aner ikke hvor jeg er. Men jeg har brukt mye engelske oppskrifter etter dette så kanskje det går bra.

IMG_3767

 

Jeg ser også at fargen lilla kommer igjen i mange av sokkene mine. Jeg trekker spesiellt fram disse to, for jeg syns de er så fine. Tenk om jeg bare kunne bli ferdig.

IMG_3787

IMG_3780

Nå er jeg akkurat kommet hjem etter en koselig hobbykveld på jobb, der fikk jeg strikket på et par vanlige raggsokker til far i huset. De blir gave på farsdag : )

10 igjen!

 

Klem Pernilla

1 kommentar:

Gunilla Carlsson sa...



Vilken härlig blandning.Lycka till!

Hälsning Mamma och Miranda