Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




lørdag 1. november 2014

Hva er på gang?

Svaret på det spørsmålet er, alt for mye, som vanlig. Jeg bestemte meg ,som så mange ganger før, at nå skulle jeg ikke kjøpe mer garn, og ikke begynn på noe nytt. Derfor kjøpte jeg garnet NEPAL og startet på en poncho, og her om dagen startet jeg på et par sokker. Alt er ved det normale : ) Heldigvis klarte jeg og ta i bruk garn til sokkene fra mitt lager hjemme denne gang.

 

IMG_3750Del 1

IMG_3756Del 1+2

Sokkene som jeg startet på om mandag begynner og ta form. Det er litt spennende og strikke på mysteriesokker,  jeg anar ikke hvordan sluttresultatet blir. Dette mysterie er det A wee bit knitty som står for. Denne damen har en podcast, og det finnes en gruppe på ravelry. Det er i denne gruppen, denne Mystery Sock Kal føregår, mønstret finner dere gratis,  her på Ravelry.  Jeg har strikket 2 av 4 deler og det blir veldig fint. Det er litt vanskelig og se eksakt hvordan mønstret er på bildene. Nå er det bare og ta fatt på del 3, der hælen skal ta form.

 

 

IMG_3088

Poncho hade vært deilig og krype inn i når jeg fryser, men om jeg får brukt den nå i vinter tviler jeg på. Med garnet Nepal (jeg endte opp med fargen mørkegrå) og pinne 5, så går det fort bare jeg setter meg og strikker. Mønstret heter Poncho HUGO og finnes gratis på Ravelry. Er ferdig med halsen og skal nå starte på “kroppen”. Det som er bakdelen med en poncho er nok at det blir veldig mye, og veldig tungt etterhvert. Det står at det trenges 14 nøste, men da det var salg på garnet kjøpte jeg like godt 20 nøste, godt og ha! Som om jeg ikke har nok i mine gjømmer : )

 

Jeg kom givetvis ikke bare ut med garn fra husfliden.

800 x 508 Symfonie Starter Set

Jeg bare måtte ha nye strikkepinner, og nå har jeg kjøpt rundpinner fra KnitPro, med skiftbare kabler. Har ikke kjøpt hele dette sett, men pinne 5 og kabel på 60 og 100 cm. Når min poncho blir for stor for de kablene jeg bruker nå, 60 cm, så skifter jeg bare til lenger kabel. Jeg har lenge hvert skeptisk til disse, men nå gjør jeg et forsøk.

 

Jeg strikker på mange sokkar samtidlig og når disse blir liggende eller når man tar de med seg i veske så ligger pinnene rundt omkring og lager rot i alt.

 

For og få orden på dette har jeg lenge velat ha, DPN tube. Hva trur du hang sammen med pinnene jeg kjøpte……..jeg bare måtte ha. Det endte opp med at jeg kjøpte 3 pakker. De kunne kanskje valgt en litt mindre glorete farge. På det første bilde på sokkene jeg strikker bruker jeg en av disse. Det var en liten oppdatering på strikkefronten for denne gang.

Nå er det helg og jeg skal få fortsett med litt strikking, men jeg blir nok og still som hjelper på hytta litt og.

 

Ønsker dere en riktig fin helg!

Klem Pernilla

Ingen kommentarer: