Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




lørdag 7. februar 2015

Oppdatering når Ole er på besøk

Nå har jeg legat syk i over en uke,jeg er så lei. Om jeg enda kunnet strikke eller lese men nei da, jeg har mått så dålig att jeg måttet sove meg gjennom dagene. Nå håper jeg innerligen at jeg kan spise meg litt opp i helgen så jeg kan ta fatt på en ny arbeidsuke om mandag.

Uværet Ole er på besøk, da er det godt og sitte inne og pyssel med andre ting.  Bloggen er en av de tingene som ikke har blitt prioritert på veldig lenge, så her kommer en liten samling av mine strikkeprosjekter som er blitt ferdig siden sist.

 

 

Enkel raggsokk

Raggsokk montasje

 

oppskrift:

Bitta Mikkelborg sin raggsokkalong.

garn:

Viking of Norway Sportsgarn.
Farge: Grønn nr133 og Brun nr 118

pinner:

3,5

størrelse:

40

notater:

Dette ble sokker til gubben i huset på farsdag. De falt i smak og satt bra.

 

 

Et sokkmysterie

sokkemysterie montasje

oppskrift:

A wee bit knitty Mystery Sock KAL by Lena Gjerald

garn:

Trysil Garn Babygarn.
Farge: Hvit nr 800.

pinner:

2,5

størrelse:

37-38

notater:

En uvan måte for meg og strikke mønster, med kunn rett og avig. Strikket disse med min mor i tankene så kanskje hun vil ha disse?

 

 

Raggsokk i Raggi

Raggi sokk montasje

oppskrift:

Järbo Garn

garn:

Järbo Garn Raggi Multi
Farge: 15104

pinner:

4,5

størrelse:

37-38

notater:

Strikkeprosjekt der jeg slipper og tenk og enda så blir de så fargesprakende. Tanken er att disse kan bli med som innflytterinnventar på hytta.

 

 

Thermis #2

Thermis montasje

oppskrift:

Thermis.
Denne finnes ikke lenger til salgs.

garn:

Viking of Norway Alpaca Sport
Farge: Hvit nr 600

pinner:

4,0

notater:

Trur denne får sendes hjem til Sverige, kanskje noen av mine søstrer har lyst på denne. Elsker knappene!

 

Dette betyr alltså at jeg fått strikket ferdig tre par sokker og en Thermis siden November, ikke mye med tanke på at de nesten var ferdig og bare låg der. Bedre en ingenting : )

sokker montasje minus tre

Da har jeg 8 par igjen. De to bildene nede i midten er samme sokkepar.

 

Klem Pernilla

Ingen kommentarer: