Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




onsdag 23. september 2009

En fridag

Ja, hva gjør man så på en fridag? Man sku ha vasket, ryddet, baket, brettet klær og annet fornuftig men er det noe artig? Nei. Jeg syntes det var litt kallt i huset så etter at sønnen min farit på skolen så fyret jeg i ovn, laget til en kopp te og satte meg godt tilrette fremfor pc;n med mp3 og lydbok i øran for å virre litt rundt i bloggverden å få inspirasjon. Jeg skjønnte raskt at det å høre på en lydbok samtidlig som jeg leste blogger ikke var noe enkelt.Det å lese blogger vant og her sitter jeg nå.

***

Jeg kom over litt bloggcandy som jeg gjerne kunne tenkt meg og vinne:

Hos Aija kan man vinne flotte stempler, har ikke noe bilde så følg linken og se.

***

Se på allt dette som du kan vinne hos Kristine, hun feirer at hun skal på ferie.

***

Her er det Aud som har en fin candy på sin blogg, tenk å kunne vinne så mye fint.

***

Og her kommer enda en på bloggen hos Jeanette, hun feirer att hun har kommen over 100 000 besøkere på bloggen sin.

Grattis!

***

Ida markerer sine 3 år som blogger med fin candy på siden sin.

***

Ladybugandfriends.com - Blog Candy!

Her kan du vinne noen flotte stempler og Brush Markers.

***

Oj, det finnes så mye fint der ute og det tar aldrig slutt. Men nå har tiden runnet avgårde og sønnen kommen hjem fra skolen så nå må jeg nok ta meg en liten pause.

Det jeg kan by på fra meg er og noe søtt men det får bli en oppskrift på min favoritt pai. Prøv den!

001

LEKKERPAI

Paideg: 8 porsj.
150 g smør eller margarin
3 dl hvetemel
1 dl sukker
1 tsk bakpulver
1 krm salt
Smelt smør og la det kallne. Bland sammen mel, sukker, bakpulver og salt.
Tilsett smør og arbeide allt sammen til en noe klissete deig. Trykk ut deigen i stor form eller porsjonsformer.

Fyll til pai med bær:

4 dl bær
4 ssk sukker
1 tsk potetmel
Rens og skyll bæren. Fordel dem i paideigsformen. Rør sammen sukker og potetmel og strø blandningen over bæren.
Stekes i 225 grader i 10-15 min. Server paien lunken med vaniljesaus eller is til.
Jeg pleier å ha blåbær til min favoritpai men paien på bilde er lagd med Nora sitt hjemmelagde bringebærsyltetøy, dette er favoritten til sønnen min.

003

Så avslutter jeg med å vise hvor langt jeg er kommen på babyjakken . Jeg skal nå begynn å legg opp på selve bolen.

Sånn skal jakken se ut når den er ferdig, vi får nå se.

2 kommentarer:

Malin sa...

Om jag nån gång får ett så gulligt barn vill jag gärna beställa en sån gullig jacka till det gulliga barnet!

/Syrran

Hobbygåsa sa...

Jeg er ikke så god med stempler og slikt, så jeg velger paien din jeg :-) Tusen takk for oppskrift, dette må jeg prøve! Ha en fin kveld.