Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




mandag 4. februar 2013

Setesdal–episode 1

Så hva det planen for denne gensern til meg selv. Mitt mål er å bli ferdig i 2013Smilefjes     så tidlig som mulig. Som ni merker så setter jeg ikke så store krav til meg selv her,dette skal jeg kose meg med, ingen stress. Det blir veldig spennende å se hvor lang tid det tar. Jeg kommer og notere ned hvor mye jeg strikker på denne. Jeg sitter ikke hele tiden med strikking i fanget det kan helt plutselig hva et langt oppehold på noen uker for jeg strikker igjen.

For å motiver meg selv setter jeg et merke for hver dag jeg strikker for å se hva jeg klarer i cm for hver gang. Den første ermen er jeg på en måte ferdig med idag. Med det mener jeg at jeg stopper før fellingen skal starte, dette gjør jeg pga at det er flere som tipset meg om at den er litt kort i ermer og midje (bra jeg kjøpte et ekstra nøsten).

IMG_8281

Sånn ser ermen ut nå og da kan vi se at jeg strikket på denne fire dager med variert innsats. Jeg startet litt beskjedent den første dagen (12/1) med 7 cm, andre dagen slo jeg til med 22 cm, den tredje dagen(2/2) 8,5 cm og til slutt den fjerde dagen(3/2) 11,5 cm. Ermen skal i oppskriften hva 49 cm før felling, jeg har strikket dit så får vi se hva jeg blir å gjør til slutt. Da legg jeg denne ermen til sides og kan starte på den andre, men det blir ikke idag.

Så får vi se når episode 2 kommer.

 

Pernilla

Ingen kommentarer: