Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




onsdag 21. mai 2014

Roen har senket seg, jeg har full oversikt

Onsdager er jeg i utgangspunkt ikke på jobb. Dette er en dag som jeg skal prøve og bruke på meg selv. Jeg ender ofte opp med og skrive lister over ting som må bli utført og når, handlelister, med andre ord prøver jeg og oppnå en følelse over at jeg har full kontroll. Jeg trur egentlig at jeg skal prøv og legg fra meg litt av dette behovet av og føle kontroll, men problemet er at det er da jeg klarer og slappe av, og det skal jeg ju. Alt med måte mener jeg, da må det ju bli bra. Kjøleskapet er fyllt opp, som klassekontakt har jeg fått sendt ut diverse informasjon til klassens foreldrer, bakt en sjokoladekake til morgendagens fotballkamp, tenkt litt jobb (fy,fy) ryddet på kjøkkenet.  Kanskje jeg ikke fått gjort så mye, men jeg er fornøyd og det gir meg en god følelse etterpå.

 

Gratulerer med dagenSiden sist har vi fått feiret 17 mai en siste gang med gutten som elev på denne skolen, nå er det ungdomsskole neste, tiden den går. Bare og begynne innse at jeg er godt voksen.

Nå tar jeg meg tid til og sette meg ned i sofan med en god kopp te, strikketøyet innen rekkevidde i tilfelle, lese litt på blogger, ser på min fine strikkeveske. Her kan dere se vidunderet!

montasje strikkeveske

Ser du “Snertne sneller og små nøster”, den er lilla eller eggeplante som det så pent heter. Visst er den lekker!

Vesken jeg bestillte er altså kommet i hus. Jeg har startet med og fylle den opp med strikkeprosjekter, og vesken er stooor : ) jeg elsker den! Jeg har nøye bestemt hvilke prosjekter som skal nedi der, de mest aktuelle just nå, fast jeg ikke strikker så mye. Må også velge ut strikkedubbeditter som jeg bare må ha der, og ikke minst den beste håndkremen. Det er plass til alt.

Det er mye fristendes tilbud som bare helt plutselig er der, og denne gangen er det garnet Jitterbug på Magasin Duett. Jeg ble fristet sist (da fra Projo) jeg skrev et innlegg, men avbrøt bestillingen. Jeg syns jeg var flink, men åååå hva jeg slet i flere dager etterpå når jeg såg at garnet forsvant og det ikke fantes noen annen plass i norge (som jeg kunne se).

Bildet er lånt fra http://www.hemmetsjournal.se/Bildet er lånt fra http://www.hemmetsjournal.se/

Denne syns jeg var så fint. Et fint sommerprosjekt, og oppskriften finner du her på “Hemmets journal”. De som har strikket denne  har bla brukt seg av “Sandnes Garn, Mandarin Naturell”. Men jeg husker tilbake til 2009, da jeg hva innom bloggen  Anne på Landet og falt for en topp som jeg mener så likens ut. Måtte sjekke det ut og…., jo da, det er den samme, her kan dere gå inn og se hennes resultat med et annet garn.

Ellers går alt sin stille gang, nei det var helt feil, alt går i en rasendes fart. Jeg syns dagene har alt for få timer.  Mine plan om minst 15 minutter med promenad, det går bra. Jeg gleder meg til og få tilpasset fottøy og såler, da håper jeg at jeg kan gå rundt uten de smerter under føttene som jeg har nå.

Rett som det er så kommer det et nytt innlegg. Har fortsatt ikke fått blogget alle strikkeprosjektene som er ferdige siden leeeenge tilbake.

 

Pernilla

Ingen kommentarer: