Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




mandag 31. desember 2012

Ytterligere en Mariuspakke til Sverige

Jeg er tante til to nydelige små jenter og givetvis må Tove og få en Marius selekjole. Fargevalget ble lilla nyanser på denne og.

Da denne lille damen er 6 mnd og oppskriften er fra 1 år så måtte jeg prøve meg litt frem på mål. Jeg bestemte meg for å strikke i et tynnere garn og utgikk fra mønster på Marius kjole med knapper(fra Mariusboken). Jeg innhentet litt mål på barnet og felt noen masker så overvidden sku passe henne. 

Resultatet er jeg veldig fornøyd med og den passet så bra, den blev en litt lenger modell. Da jeg måtte felle en del mer en etter oppskriften så så ble modellen ikke like rak som orginalen men litt meir innsvingt.

 

 

Tove sin Marius selekjole

mariusmontasje Tove

oppskrift: Marius selekjole, av Unn Søiland Dahle.
garn:

Sandnes Mini Duett.                                                          Hvit: 1001                                                                           Lys lilla: 5314                                                                      Mørk lilla: 4762

pinner: 2 1/2 og 3
notater:

Jeg felt med samme antall masker som for strl 1 år. strikket 10 p rille-strikk og siden etter strl 1 år.

Mål:
Overvidde: 42 cm, 52 cm nede ved rillekant.
Lengde: ca 36 cm.

Total vekt, bruk av garn: 87 gram

 

003

 

Pernilla

4 kommentarer:

Brit Strikkenerd sa...

Heldige små damer som får mariuskjoler:) Nydelig farge. Takker for fine kommentarer inn hos meg og ønsker deg en knakende godt kreativt nytt år!!

Unknown sa...

Søte kjoler og veldig søte modeller.
Ønsker deg et riktig godt nytt år :-)

Snertne sneller og små nøster sa...

Så søtt :-))

Godt nyttår til deg og dine - klem Siv

Petrinetrollmor sa...

Stikker innom som snarast for å ønske deg eit Godt Nytt År ! klem