Hva kul at du har funnet frem til min blogg. Her skriver jeg litt om forskjellige hobbyer jeg prøver på. Noe hverdagsprat blir det nok og innimellom. Jeg blir veldig glad hvis du legg igjen en hilsen.




søndag 9. september 2012

Helgekos med hobbyboden

Jeg hva inne på hobbyboden om fredagen og kom over Helgekostråden. Jeg tenkte - hvorfor ikke, jeg hiver meg med. Jeg rotet blandt mine Ufo og fant frem mine Bittami mittens. Etter å ha sett på Ravelry så fant jeg ut at disse startet jeg på i Oktober 2011.

Se hva lite jeg hade igjen, og sånn har de legat i nesten et år. Jeg skjønner ikke hva det er som gjør at noen prosjekter ender opp som Ufo? Jeg elsker dette mønstret, de er fine, enkle å strikke og garnet LIMA er herlig å strikke med.

Etter at jeg hva ferdig på jobb igår og sønnen og jeg spist middag ble det helgekos. Om kvelden satte vi oss fremfor tv og såg på Indiana Jones, jeg ble ferdig med vottene! Jeg skal helt klart lage fler av disse.

Det er første gang jeg prøver denne typen tommel og jeg syns det ble veldig fint. Men …..når jeg sku strikke videre på tommelen og plokket opp 2 masker så ble det som vanlig noen små hull. Klarer ikke å få dette helt tett, bra man kan bruke nål og garn etterpå for å fikse på det.

IMG_7709

oppskrift: Bittas mittens
garn: DROPS. Lima
pinner: strømpepinner nr 6
notat: Et bra mønster som er enkelt og følge.

 

 

IMG_7713

Pernilla

Ingen kommentarer: